یکی از خاطراتی که هرگز از ذهن مردم فوتبالدوست ایران پاک نمی شود، گل خداداد عزیزی به استرالیا بود که ما را به جام جهانی 1998 برد.

در آن روز، مارک بوسنیچ ماموریت حفاظت از دروازه تیمش را برعهده داشت. دروازه‌بان پیشین تیم‌ملی استرالیا را بسیاری از فوتبال‌دوستان ایرانی به یاد دارند به خصوص وقتی او روی زمین نشست و توپی را که خداداد روی پاس عالی علی دایی به تور دروازه استرالیا رساند، تماشا کرد.

به نظر مي‌رسيد او از ايراني‌ها دل خوشي نداشته باشد وقتی خبرنگار اعزامی ما به استرالیا به سراغ مارک بوسنیچ رفت، با برخورد بسيار گرمي از سوی این چهره مواجه شد. بوسنیچ در پاسخ به این سوال که دلیل این رفتار گرم و صمیمانه چه می تواند باشد؟ گفت: «ايراني‌ها انسان‌هاي محترمي هستند و هيچ وقت در برخورد با آنها بدي و بی‌احترامي نديدم و براي همين خيلي ايراني‌ها را دوست دارم.»

از او مي‌پرسيم احتمالا يكي از منفورترين آدم‌هاي ورزشي زندگي‌ات بايد خداداد عزيزي باشد ولي او باز هم پاسخ متفاوتي مي‌دهد و مي‌گويد: «با اينكه او به من يك گل باكلاس و حرفه‌اي زد و اجازه نداد تيم كشورم به جام‌جهاني‌ برود، ولي يكي از محبوب‌ترين بازيكنانم است و واقعا به عزيزي علاقه دارم. بابت آن گل هم او را بخشیدم» وقتي اين همه تعريف و تمجيد از بوسنيچ شنيديم، از او پرسيديم پس حتما دوست داري ايران قهرمان هم شود كه او با خنده گفت: «بعد از استراليا طرفدار ايران هستم.» سؤال پاياني هم نظر بوسنيچ درخصوص تيم‌ملي ايران بود كه او پاسخ داد: «ايران تيم سرسخت و مبارزه‌طلبي است و قطعا تمامي حريفان شما دچار مشكل مي‌شوند. به نظرم نقطه قوت ايران هم كارلوس كروش با كوله‌باري از تجربه در باشگاه‌هاي مطرحي همچون رئال و منچستر و تيم‌ملي پرتغال است.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: مارک بوسنیچ خداداد عزیزی فوتبال

تاريخ : شنبه 20 دی 1393 | 20:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.